Anasayfa » Haberler »
 Sağlıklı yaşamda fizyoterapinin rolü 04.11.2016
SAĞLIKLI YAŞAMDA FİZYOTERAPİNİN ROLÜ 04.11.2016
Tarih : 04.11.2016 15:56:09
Okunma Oranı : 558
SAĞLIKLI YAŞAMDA FİZYOTERAPİSTİN ROLÜ
•       Sağlıklı yaşam konusundaki etkinliğimizi tartışabilmek için öncelikle fizyoterapist olarak mesleki etki alanlarımızı sorgulamak ve genel sağlık kavramına göz atmak yararlı olacaktır.
Sağlık Nedir ?
Bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ve toplumsal açıdan, çevresiyle uyum içinde işlev görebilme yeteneği biçiminde tanımlanmaktadır.
FİZYOTERAPİNİN ROLÜ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon biliminin amacı sağlığın her seviyesindeki bireyin  yaşam kalitesini yükseltmektir.
•       Eğer mucizevi bir ilaç size zayıflamada, kaslarınızı kuvvetlendirmede, hastalıklardan korunmada, genel sağlık düzeyinizi iyileştirmede yardım edecek olsa bu ilacı almak ister miydiniz?
•       Cevap vermeden önce bu ilacı haftada 3-5 kez almanız gerektiğini ve her dozun alımının 30-45 dakika kadar süreceğini bilmeniz gerekir.
Hangi Aktiviteler Fiziksel Aktivite Olarak Kabul Edilir?
Fiziksel aktivitenin tipleri:
•         Yürüme ,Egzersiz, spor, oyun, dans , ev işi ve bahçe işleri gibi
Düzenli Fiziksel Aktivitenin Önemi
•       1- Bedensel sağlığımız üzerine olan etkileri,
•       2- Ruhsal ve sosyal sağlımız üzerine olan etkileri,
•       3- Gelecekteki yaşantımız üzerine olan etkileri
          “Hareketli yaşam, hastalıksız yaşam”
Düzenli fiziksel aktivite yapılması kalp ve beyin fonksiyonlarının düzenlenmesinin yanı sıra bazı hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde de son derece önemlidir.
Kas İskelet Sistemi Üzerindeki Etkileri
•       Kas kuvvetinin korunması ve arttırılması,
•        Kas tonusunun korunması ve düzenlenmesi
Diğer Vücut Sistemleri Üzerine Etkileri
•       Kalbin dakikadaki atım sayısı azalır
•       Kalbin ritmi düzenlenir,
•       Kadınlarda menopoza girme başlangıç yaşını geciktirir, menopozun olumsuz etkilerinin hafifletilmesinde yardımcıdır
•       Damar yapısının elastikiyetini arttırır
•       Akciğerlerin havalanması artar, solunum kapasitesinde artış meydana gelir,
Ruhsal ve Sosyal Sağlığımız Üzerine Etkileri
•       Kendini iyi hissetme ve mutluluk oluşturur
•       Bireyler arası iletişim becerilerini geliştirir,
•       Olumlu düşünebilme ve stresle başa çıkabilme yeteneğini geliştirir,
•       Her yaştan bireyler için sosyal uyum ve kabul görme oranını arttırır
Fiziksel Aktivite Seçimi
Fiziksel aktivite seçerken etkili olabilecek faktörlerden bazılarını gözden geçirecek olursak;
•       Yaş,
•        Fiziksel çevre,
•        Fiziksel uygunluk,
•        Vücut ağırlığı,
•        Her ortam ve zamanda uygulanabilir, pratik olması,
•        İsteklilik, gönüllülük,
•        Ulaşılabilirlik,
•       Eğlenceli olması,
•        Bireysel gereksinimlere göre planlanmış olması,
•        Devamlılığa uygun olması ve
•       Ekonomik durum,
gibi etkenler göz önünde bulundurulmalıdır.
*Kendimize gereksinimlerimize uygun, eğlenceli ve sürekli yapabileceğimiz bir aktivite modeli seçmeliyiz
**Yüksek şiddette egzersizin kalp problemi ve kas yaralanmaları riskini artıracağını unutmayınız!!!
 
Fiziksel Aktivitenin Toplumsal Etkileri
•       Bireysel sağlığın ve dolayısıyla toplumsal sağlığın, fiziksel aktivite alışkanlığı gibi eğlenceli, düşük maliyetli ve yüksek verimli bir edinimle korunması, giderek maliyeti yükselen ve ulusal bütçelerden oldukça fazla pay alan sağlık harcamalarının azaltılması konusunda da etkili bir araç olarak kullanılabilir.
İnaktif yaşamın risk faktörleri:
•       Obezite -aşırı kilo
•        Tip 2 diabet
•        Hipertansiyon
•        Osteoporoz
•        Depresyon
•        Kanser
•        Sigara/alkol/ilaçlar
ALT SAYFALAR